Конспекти уроків

Відкритий  урок  по  темі  « Звичайні дроби.  Розвязування  текстових  задач.» ( Урок  під  голубим  небом.)
Мета : повторити  відомості  про  звичайні  дроби  , читання  і запис 
звичайних  дробів,  додавання  і  віднімання  дробів  з  однаковими  знаменниками;  вчити  бачити  красу  природи  в  поєднанні  з  красою  математики;  виховувати  бережливе  ставлення  до  всього  живого  і  прекрасного.
                                         Хід  уроку
1. Вступне  слово  вчителя.
Сьогодні   в  нас  свято  квітів,  тому  ми  поговоримо  на  сьогоднішньому  уроці  про  квіти  мовою  математики.  Я  просила  вас  дома  пофантазувати  і  уявити  себе  квіткою  .Одягніть  виготовлені  вами  шапочки  , і  я  побачу , яка  ви  квітка .
         Кожне   деревце , травинка , квітка – невідємні  частини  природи  нашої  землі , її  багатства ,краси , без  чого  людині  не  прожити . Україна  здавна  має  свої  символи  :  червона  калина , хрещатий  барвінок , пахуча  рута-м”ята , верба , чорнобривці , любисток  .Вони  щодень  посилають  нам , людям , своє  благословення , рятуючи  від  недуги  наші  душі  і  тіла . У  багатьох  країнах  світу  квіти  служать  своєрідними  символами . Адже  вони – таємнича  усмішка  природи . Ви  запитаєте , а  до  чого  тут  математика ? Італійський  астроном  і  математик  Галілео  Галілей  говорив : « Велика  книга  природи  лежить  відкритою  перед  нами , але  її  не  можна  зрозуміти , не  вивчивши  ту  мову , на  якій  вона  написана , а  ця  мова – математика .»
         Отож  продовжимо  вивчати  цю  таємничу  мову .
Виконайте  таке  завдання : намалюйте  на  аркушах  паперу  квітку  і  зобразіть  форму  квітника , на  якому  ви  б  хотіли  вирощувати  свої  квіти .
         Учитель . Квіти – вічні  супутники  нашого  життя . Різнобарвним  килимом  чарують  вони  очі . Це  сміливі  чорнобривці ,пишні  півонії , хвилюючі  маки , несміливі  дзвоники , пристрасні  гладіолуси , гомінливі  хризантеми  і  засмучені  волошки . Кожен  , хто  складає  букет , вкладає  в  нього  свою  душу , щоб  він  був  якнайкращим .
2 . Усне  розвязування  задач .
1 . У  мами  було  16  квіток , з  яких  вона  склала  2  букети . Скільки  квіток  може  бути  в  кожному  букеті , якщо  їх  там  непарна  кількість ?
2 . У  різних  країнах  світу  нараховується  близько  300  видів  гвоздик , з  них  в  Україні – видів . Яку  частину  від  усіх  видів  гвоздик  становлять  гвоздики , поширені  в  Україні ?  Запишіть  результат  звичайним  дробом , десятковим  дробом .
3 . Для  вирощування  кімнатної  пальми  приготували  суміш  із  3,7 кг  дернової  землі , 2,5 кг  листяної  землі  і  1,8  кг  піску . Визначіть  масу  одержаної  суміші  .
3 . Робота  в  групах .
         а ) Запах  троянди  утворюють  ефірні  масла , що  містяться  в  пелюстках  квітів . Господарство , що  займається  вирощуванням  троянд , на  площі  74  га  зібрало  92500  пелюсток . Із  625 кг  пелюсток  виходить  1  кг  трояндового  масла , з  якого  одержують  до  12  л  парфумів . Скільки  літрів  парфумів  можна  отримати  з  врожаю  пелюсток  троянд  площею  1  га ?
         б ) Із  68  троянд  і  85  жоржин  склали  букети  , розділивши  квіти  в  букети  порівну . Скільки  одержали  букетів  ?
         в ) З  1  га  квітів  білої  акації  бджоли  збирають  1700  кг  меду ,  з  1 га  жовтої  акації  тільки  1/5  цієї  кількості ,  а  з  1  га  квітів  яблуні  1/17  частину  меду  ,  який  збирають  із  квітів  жовтої  акації .  Скільки  кілограмів  меду  можуть  зібрати  бджоли  з  1  га  квітів  яблунь ?
         г ) При  сушінні ромашка  втрачає  84%  своєї  маси .Скільки  вийде  сухої  ромашки  із  50  кг  свіжої ? Скільки  потрібно  взяти  свіжої  ромашки   , щоб  одержати  32  кг  сухої ?
4. Розповіді  учнів  про  квіти  , про  які  говорилось  в  задачах .
а  ) Дівчина – троянда :  Одна  з  грецьких  легенд  розповідає , що  коли  з  морської  піни  біля  берегів  Кіпру  вийшла  божественно  прекрасна  Афродіта ,  то  Земля  дуже  розгнівалась  і  вирішила  створити  щось  не  менш  прекрасне .Так   з”явилася  квітка  троянда ,  яка  нічим  не  поступалася      перед         богинею  краси . У  багатьох  країнах  світу  вирощують  на  плантаціях  спеціальні  сорти  троянд  , з  яких  добувають  цінну  трояндову  олію . З  1000 кг  трояндового  цвіту  після  тривалої  переробки  одержують  лише  кілька  грамів  такої  олії ,  вона  є  складовою  частиною  всіх  високоякісних  парфумів .  На  міжнародному  ринку  трояндова  олія  цінується  дорожче  за  золото  і  платину .
б ) Дівчина – ромашка : 
Від  сонечка  жовтавого
Йдуть  білі  пелюстки  ,
Царівни  поміж  травами  ,
Цвітем  все  літо  ми  .
Учитель .  Квіти .Вони  з  нами  завжди : і  в  свято ,і  в  будень .Чимало  художників , письменників , композиторів  присвятили  квітам  свої  твори . Квіти  , як  і  музика  створюють  піднесений  настрій  ,надихають  на  творчість .
( Лунає  пісня  « Чорнобривці .» , пісня « Червона  рута .» )
5 . Проведення  конкурсу  « Квіти  і  логіка .» 
Творче  завдання : зобразити  квітку  ,  яка  схожа  на  знак  питання .
6 . Підсумок  уроку.
Чи  сподобалось  вам  математичне  свято  квітів ?  Тож  вирощуйте  їх ,  охороняйте ,  не  поспішайте  зривати . Квіти – це  не  тільки  краса , але  й  користь  для  людини . Бережіть  красу  рідної  України  ,  рідної  природи .

7 . Домашнє  завдання :  підготувати  малюнки  ,аплікації , моделі  на  виставку  « Геометричний  квітник .»  

Немає коментарів:

Дописати коментар